10 Şubat 2012 Cuma

Dağ Kurabiyesi ( Perişan Kurabiye )

.


 

Malzelemeler:

2 adet yumurta
1 paket margarin ( Böyle diyor orijinal tarifte. Ama ben yarısını tereyağı-yarısını sıvı yağ koyuyorum, tartarak ) 
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 bardak pudra şekeri ( Evde yoksa, normal toz şekeri blenderda çekerek pudra şekeri yapabilirsiniz. )
1 bardak kuru üzüm
Yarım bardak kırık fındık
Alabildiği kadar un ( Çok alıyo evet. Ama bir yerde dur demeli. Yoksa kurabiye biraz fazla dökülüyor. )

Yapımı :

Hepsini karıştırıp yoğurun. Üzüm ve fındık en son olsun. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp şekil vermeden yağlı kağıt konmuş tepsiye atın. ( Yaklaşık böyle bir şey yazıyor tarifte. Ama öyle yapınca ilk tepsiyi, dokununca ufalanan kurabiyelerim oldu. Ben de ikinci tepsiyi biraz sıkıştırarak ve sonra parmak sokup yamultarak yaptım. Sahte bir perişanlık yani :P . Ama sonuç gayet iyi oldu. Bir de dağ diyor ama, siz yine de tepede kalın. İçi hamur kalmasın. Pek kabaran bir kurabiye değil, şekli ona göre verin…

170 derece fırında yaklaşık 15 dakikada pişiyor. Hatta 13 filan. Yani pembeleşmeye başlayınca hemen almalı. Fotoğrafta gördüğünüz çok pembeler alçak fırınımın suçu! Bir taraftakileri yeterince pişirebilmek için diğer taraftakileri feda ediyorum...

Afiyet olsun!

3 yorum:

  1. yuh, süper görünüyor. bakarken bile kalori aldım tatlı tatlı

    YanıtlaSil
  2. çok güzel görünüyor ellerinize sağlık .

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim. Tadı da güzel emin olun :) Denemeniz dileği ile...

    YanıtlaSil