10 Şubat 2012 Cuma

Vişneli Mafin

.










Malzemeler :

(Benim malzemelerim 2 adet 12 şerli kek sığan mafin kalıbını tam dolduruyor. Yani 24 adet nispeten büyük mafin için. Sizde 1 adet kalıp varsa ya da daha az yapmak istiyorsanız yarım ölçü yapabilirsiniz. Sonuçta 7 yumurtayla bayağı bir çok oluyor. Ben artık mafin kalıplarım yapıştırıyor diye piyasadaki ucuz kağıt mafin kalıplarını elimdeki kalıbın gözlerine yerleştiriyorum. Böylece kağıtlar pişerken açılmıyor. 




7 yumurta
1,75 su bardağı şeker (200 cc.lik ölçü kabı 1 bardak olarak sayılıyor)
250 gram yağ (1 paket margarin ölçüsü. Ama sağlıklı olsun diyorsanız yarım ölçü-yarım ölçü erimiş tereyağı ve zeytinyağı yapabilirsiniz. Ya da tamamını tereyağı...İkisi de güzel oluyor )
Üstü için ayıklanmış vişne ( Donmuş ürün kullanıyorum ben )
1-2 çay bardağı badem veya fındık
3,5-4 su bardağı un 
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3 çorba kaşığı kadar damla çikolata




1,5 çorba kaşığı yoğurt ya da bir çay bardağı süt

Yapımı :

Yumurtaları iyice çırpın. Şekeri ekleyin, çırpın. Yumuşak margarini ekleyip, çırpın. Yoğurt, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyin, hepsini çırpın. Unu ekleyin şimdi, yine çırpın :) Fındık ve çikolayayı da ekleyip 30 saniye daha çırpın.

Mufin kalıplarını yağlayıp, hamurdan koyun. Kağıt kalıplar kullanabilirsiniz, ama lütfen derin olanlarını tercih edin. Ötekilere kuş kadar konuyo ve pişince açılıyorlar, çok çirkin oluyor. Ben mafin fırın tepsisi kullanıyorum. Hem kağıtları çıkarınca oluşan görüntü olmuyor. Ilıkken yuvalarından çıkarıyorum...Kalıpların üzerinde yarım parmak boşluk kalsın, kabaracak ya! Yani umarım :) Yok yok, tarife sadık kaldıysanız bööööyle kabaracak! ( Çektiğim fotoğrafı gösteriyorum ) . Üzerine 2-3 er vişne koyun, azıcık sağlam koyun, düşmesin. Püf noktası! Vişneleri bitişik bir şekilde tam ortasına koyun. Kabarınca yanlara doğru itiliyor. Bana bunu söyleyen olmadı, ilk yapışımda kenarlara gelip düştüler :) Piştikten sonra mafin tepsisinden çıkarırken de bir bıçak kullanın. Çünkü vişnenin suyu akıyor kenarlara doğru ve orada yapışıyor tepsiye. Elinizle çıkıyor mu diye yokladığınızda, çıkmıyorsa sebebi bu. Bıçakla yapışan vişneli yeri hafifçe kestiğinizde pat diye çıkacak. Çünkü eğer kalıbınızda bir problem yoksa ( mesela eski ve çizik değilse ve yağladıysanız ) yapışan bir kek değil!

Önceden 170 derece ısıtılmış fırında kızarana dek pişirin. (yaklaşık 20-25 dakika)

Afiyet olsun.













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder