25 Kasım 2011 Cuma

Fırında Balık Güveç








Balık şeklinde güveçler satılıyor AVM lerde. Hani orda burda türeyen, ucuz eşya satan dükkanlar var ya. Oralarda, çifti 5 liraya. Burun kıvırmayın. Çünkü içleri sırsız, doğal malzeme. Sırlı pahalı güveçlerden daha sağlıklı. Onlardan almıştım. Ama yıkamak için organik deterjan kulanıyorum.(Amway'in var ya) Su çekiyormuş çünkü. Neyse.

Güveci zeytinyağı ile yağlıyorum. Ayıklanmış yıkanmış balığı (levrek-çipura-4 mevsim ızgaralık balık işte) koyuyorum. Balığın üstünü kılçığa kadar kesiyorum.

Diğer tarafta arzuya göre ( ben genellikle patates, bazen de soğan da kullanıyorum. Arkadaşım mantar da ekliyor ) parantez içindeki malzemeleri tavada az yağda çevirip biraz pişiriyorum. Biraz tuz tabii. ( Soğan, ateşten almadan 3-4 dakika önce ekleniyor. Çabuk pişiyor çünkü. Bir de piyazlık kalın doğruyorum ) Son zamanlarda kolayını buldum. Actifry almıştım. Tefalin fritözü var ya. (Nefis bir cihaz. Ayrı bir konu o da) Onda 10-15 dakika 1 tatlı kaşığı yağla çeviriyorum patatesleri. Miktar da şu. 4 balığa 3-4 büyük patates. Başka malzeme koyacaksanız daha az.

Balıkların çevresine fotoğraftaki gibi diziyorum.

Pişme şartları şu. 180 dereceye gelmiş fırında 35 dakikada pişiyor. Ölçü bu, şaşmayın bu süreden. Birkaç denemeyle bulundu çünkü:)

Buradan sonrası biraz kalorili. Biraz tereyağı eritiyorum. Herbir balığa 2 çorba kaşığı olacak şekilde piştikten sonra döküyorum. (Çok kötüyüm biliyorum ama balığı yerken beni affedeceksiniz)

Misafiriniz için de ideal. Servis tabağının içine adam başı sıcak sıcak bir güveç getirdiğinizde hem görüntüye hitap ediyor. Hem de son derece doyurucu. Bir de salata. Daha ne olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder