10 Şubat 2012 Cuma

Kıymalı Patatesli Börek


Favoridir :)



Malzeme :
 

6 yufka için iç malzemesi:

Yarım kilo kıyma
Sıvı yağ
3-4 patates ( büyüklüğüne göre )
1 büyük soğan
Tuz
Arzu edilen baharatlar

Üstü için 1 yumurta sarısı ve susam

Yapımı:

Doğradığınız soğanı derince bir tavada, sıvı yağda kavurun. Kıymayı ekleyin. Onu da kavurun. Patatesleri soyup rendelemeniz gerek. Ben blenderda çeviriyorum. Çiğ olarak kıymalı karışıma ekleyin. Hepsini birlikte pişirin, patates pişene kadar. Tabii kısık ateşte, patates yanar yoksa. Tuz ve baharatları unutmayın. ( Ben karabiber-tatlı biber-acı seven varsa birazcık da pul biber ekliyorum. ) Sonra ocaktan alın. Soğusun biraz.


Yufkaları şöyle hazırlıyoruz. Bir tasa sıvı yağ koyun. Yufkanın birinin yarısını masaya yayın. Diğer yarısını koparmayın, sadece yarısına sıvı yağ süreceğiz de J Bir fırça yardımı ile yağı yufkanın yarısına sürün. ( Çok bol bulamaç olmasın ama her yerine sürerseniz iyi olur. ) Diğer yarısını yağlı kısmın üstüne atın. Ve o kata da yağ sürün. Sonra yufkayı önce 4 e sonra yine 4 de bölün. 8 e yani J Her bir parçaya kıymalı harçtan biraz koyup rulo yapın. Tepsiye dizin. ( Derin dondurucuya da koyuyorum ben böyle. Birkaç hafta sonra da aynı tatta oluyor )
Nasıl katlandığını tam tarif edemediğimi arkadaşımdan gelen yorumdan anlayınca bi de video ekledim :)

Üstlerine yumurta sarısı sürüp susam serptikten sonra 170 derece fırında pişirin.
Çıtır çıtır ve lezzetli bir böreğiniz var artık!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder