19 Kasım 2017 Pazar

Elmalı Cevizli Yağsız Kek







Malzemeler:

4 yumurta
1 bardak şeker ( Bardak 200 ml. olanlardan )
1 er paket vanilya ve kabartma tozu
2 bardak un
1 su bardağı kırık ceviz
1-1,5 tatlı kaşığı tarçın
4-5 elma ( Evde minik Amasya elması vardı. 5 tane koydum onlardan)
Üzeri için pudra şekeri ( Evde yoksa toz şekeri blender ‘da çekerek pudra şekeri elde edebilirsiniz )

Yapılışı:

4 yumurta ve şekeri iyice çırpın. Yağ koymayacağınız için yumurta kokusu istemiyorsanız malzemeleri iyi çırpmalısınız. Vanilya ve kabartma tozunu, unu ve tarçını ekleyin. Çırpmaya devam edin.

Elmaları soyup minik küpler halinde doğrayın. Ben bekletmeden kullandım, kararmasına fırsat kalmadı. Eğer biraz bekletecekseniz az miktarda limon suyu ile harmanlayabilirsiniz.
Malzemeleri iyice çırptıktan sonra elmayı ve cevizi harca ilave edip bir kaşık yardımıyla homojen hale getirin.

Kelepçeli kek kalıbını yağlayın. ( Ben altına pişirme kağıdı koyup yanlarını yağladım. Kalıbım 28 cm. çapında, deliksiz ) Karışımı kalıba döküp önceden ısıtılmış 180 derece fırında, tercihen turbo modda 30-35 dakika pişirin. Üzerine çay süzgeciyle pudra şekeri serpin.


Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder