25 Kasım 2011 Cuma

Brokoli Çorbası


Malzemeler:

300-400 gr. kadar brokoli (1 koca demet diyorum ben buna)
2-3 adet rende havuç
2-3 çorba kaşığı un
1 bardaktan biraz fazla süt
2 kaşık zeytinyağı

Brokolileri kısa saplı çiçekler haline getirip buhar tenceresinde haşlıyorum. ( IKEA da buharda pişirme aparatı satılıyor. Çok pratik birşey. 15 TL. filan. Her boy normal tencerenin içine uyması için yaprak yaprak yapmışlar. Ayaklı. Tencerenin içine yerleştiriyorsunuz. İçine sebzeleri koyuyorsunuz. Kapağını kapatıyorsunuz. Sizin eski tencere oluyor sana buhar tenceresi.) İsterseniz suda da haşlayabilirsiniz. Vitamini gitmesin diye tercih buhar. Çok lapa olmayacak. Diriliği gidecek, salata yapma kıvamında. 

Çorba yapacağım orta büyüklükte derin tencerede 2-3 tepeleme çorba kaşığı unu 2-3 çorba kaşığı yağ ile kavuruyorum. Üstüne yavaş yavaş karıştırarak sıcağa yakın su ekliyorum birkaç bardak...Eğer hamur haline gelirse paniklemeyin, blender ne güne duruyor? Kaynamaya başlayınca rende havuçları ekliyorum. 3-5 dakika arada karıştırarak pişirip havuçların diriliğinin gitmesini sağlıyorum. Sütü ekliyorum peşi sıra. Suyunun yoğunluğunu ayarlıyorum su ekleyerek. Ama un piştikçe kıvamlandığından suyu azar azar ekliyorum. Tuz ilave ediyorum. Doğranmış brokolileri ekliyorum. Brokolileri elde, mantar doğrar gibi dikine doğruyorum. Zaten iki bıçak vurunca gerisi dağılıyor. Öylece koyuyorum içine. Dişe gelecek büyüklükte olacak, fındıktan hallice. Blender ile çırpmayın bu aşamada. Yaygın yapılan brokoli çorbası bu ama siz benim dediğim gibi doğrayın. Çok daha şık ve lezzetli oluyor, inanın bana!

Sebzeler de eklenince bir taşım kaynaması yeterli.

Çok seveceksiniz. AFİYET OLSUN!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder