25 Kasım 2011 Cuma

Havuçlu Kek







Malzemeleri:

4 yumurta, 1 su bardağı şeker, 1 su bardağı sıvı yağ, 2 su bardağı rendelenmiş havuç, 1 paket vanilya,1 paket kabartma tozu, 2 su bardağı un, 1 bardak kırık fındık

Notlarım:

Tarifin orijinalinde yağ kısmında "yarım bardak sıvı yağ-yarım paket margarin" yazıyordu. Ben margarini malum sebeplerden eve almıyorum. Böyle de pek güzel oluyor. İsteyen, yarım paketlik margarin kadar tereyağı da kullanabilir...

 Havuç rendelenince biraz sulanabiliyor. Vitamin kaybı ne ölçüde oluyor bilmiyorum ama, ben suyunu biraz dışarı sıkıp hamura öyle ekliyorum. Yoksa hamuru sulandırıyor. Pandispanya gibi kuru ve gözenekli bir kek bu. Sulu havuç o özelliğini kaybettiriyor. Bence suyunu sıkın!

 Aynı keki havuç yerine elma rendesi ve biraz tarçın ile de yapabilirsiniz. O da son derece lezzetli oluyor.

Yapımı:


Yumurta, şeker ve vanilyayı iyice çırpıyoruz. Sıvı yağ ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Aslına bakarsanız çırpmayı hiç bırakmıyoruz. Benim elle tutmaya gerek olmayan bir çırpıcım var. Sırasıyla ekliyorum malzemeleri. Nerde kalmıştık. Havucu , kabartma tozunu ve unu da ekleyip iyice çırpıyoruz. En son fındığı da ekliyoruz. Ama onu çok çırpmayın. Kırık fındık çok ufalanmasın. Bir de sanki miksere zarar veriyor gibi.

Yağlanmış kek kalıbına döküyoruz. Fotoğraftaki gibi büyük bir kalıp tavsiye ederim. Dikdörtgen küçük kalıplara hamur sığmıyor. 180 dereceye ulaşmış fırında 45-55 dakika kadar pişiriliyor. (Ne uzun verdim zaman aralığını Allahım! ) Fırından çıkınca üzerini hindistan cevizi ya da pudra şekeri ile süsleyebilirsiniz.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder