25 Kasım 2011 Cuma

Etli Kara Lahana Sarması








İç malzemesi şöyle:

2 büyük boy soğan
1 baş sarımsak
500 gr kadar kıyma (tercihen döşten)
Bağın büyüklüğüne göre 2-3 bağ kara lahana
1 su bardağı pirinç
Yarım su bardağı bulgur
 1 su bardağı sıvı yağ (Ben zeytinyağı kullanıyorum)
Yarım demet maydanoz
1-2 çorba kaşığı salça
2 tatlı kaşığı tuz-1 çay kaşığı karabiber- Bol kuru nane (Ben 1 çorba kaşığından çok koyuyorum.), Arzuya göre pul biber 


 Yapımı:

2 ( cimri bağ ise 3) bağ kara lahanayı, 3 partide filan, kaynar suya 2-3 dakikalığına batırıp çıkarıyorum. Süzüyorum. Soğuyunca, damar boyunca dikine kesiyorum. Büyükse enine de kesiyorum. Ortadaki büyük damarını çıkarıyorum keserken. İç malzemeden bir tatlı kaşığı kadar ekleyip her birini sarıyorum ve tencereye diziyorum. 1-2 tatlı kaşığı salça eklenmiş kaynar su hazırlıyorum. Sarmaların üstüne çıkacak kadar su koyuyorum. Kapağını kapatıp önce orta-sonra daha kısık yaklaşık 1 saat pişiriyorum. Bu süreçte su bitirse yeniden ekliyorum. Demlendikten sonra servis yapabilirsiniz. Parmaklarınız kalsın:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder